Problemen met de Wise-app

Helaas ondervinden veel gebruikers problemen bij het gebruik van de Wise-app. Inlogproblemen, flikkerende schermen, het telkens opnieuw moeten inloggen of de app die crasht. De leverancier werkt hard aan een oplossing. Je kunt wel altijd inloggen via de website om je materialen te verlengen of te reserveren. Onze excuses voor dit vervelende ongemak. Lees hier de verklaring van de leverancier OCLC.

De Stichting Bibliotheek Rijssen-Holten is op zoek naar een lid voor de Raad van Toezicht

Gepubliceerd op: 23 september 2024 15:38

De Raad van Toezicht (RvT) houdt integraal toezicht op het beleid en functioneren van de bibliotheek en de directeur-bestuurder. Daarnaast staat de RvT de directeur-bestuurder met raad terzijde (klankbordfunctie) en oefent hij de werkgeversfunctie uit naar de directeur-bestuurder. De raad bestaat uit vier leden. Eind dit jaar loopt de zittingstermijn van een van de leden af.

Profiel lid Raad van Toezicht

• U heeft affiniteit met de algemene maatschappelijke doelstelling van de openbare bibliotheek.
  • U heeft kennis en ervaring op maatschappelijk gebied, bij voorkeur het (basis)onderwijs.
  • U hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden, zowel vanuit het perspectief van de organisatie, de klant als de medewerker.
  • U beschikt over bestuurlijk en strategisch inzicht en hebt bij voorkeur ervaring in een toezichthoudende rol.
  • U weet een juist evenwicht te vinden tussen betrokkenheid en bestuurlijke afstand.
  • U woont of werkt in Rijssen-Holten en bent bekend met de specifieke kenmerken van deze gemeente.

De raad vergadert circa vijf keer per jaar. Leden worden benoemd voor een periode van vier jaar, met de mogelijkheid van een verlenging van nog eens vier jaar.

Maatschappelijke-educatieve bibliotheek

De Bibliotheek Rijssen-Holten is volop in ontwikkeling. We willen een maatschappelijk-educatieve bibliotheek zijn waar iedere inwoner van Rijssen-Holten zich een leven lang kan blijven ontwikkelen. Een bibliotheek waar het gaat om leesplezier en om het vergroten van lees- en taalvaardigheid. Waar je digitaal vaardiger kunt worden en waar plek is voor ontmoeting en dialoog.

Onze missie is het bevorderen van persoonlijke groei en ontwikkeling door toegankelijke kennis, inspiratie en educatie te bieden aan onze gemeenschap. Wij geloven in het creƫren van een inclusieve en stimulerende omgeving waar individuen van alle leeftijden en achtergronden worden aangemoedigd om te leren, te ontdekken en te groeien.

Wij streven ernaar om een centrale ontmoetingsplek te zijn voor levenslang leren, leesbevordering, culturele verrijking en maatschappelijke betrokkenheid, waar iedereen de kans krijgt om zijn of haar potentieel te vervullen en een positieve bijdrage te leveren aan onze gemeenschap en samenleving als geheel.

Met ruim 11.000 leden, ruim 70.000 bezoekers in onze vestigingen en ruim 40.000 online bezoekers en meer dan 425.000 (online) uitleningen is de Bibliotheek Rijssen-Holten een belangrijke maatschappelijke partner.

U vindt het Reglement Raad van Toezicht, het bijbehorende  Profiel Raad van Toezicht en het Meerjarenbeleidsplan 2023-2027 op de website van de bibliotheek.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ineke Voortman, vice-voorzitter RvT (06-51848566).

U kunt tot 9 oktober 2024 reageren per mail (RvT@bibliotheekrijssenholten.nl) of schriftelijk (Bibliotheek Rijssen-Holten t.a.v. de sollicitatiecommissie RvT, Kerkstraat 4, 7461 LC Rijssen).